Het Nationale Toneel & Firma MES brengen unieke theaterervaring IJS&VIS op locatie

Vanaf 13 september exclusief in Den Haag

26 AUGUSTUS 2016
Middenin bedrijventerrein de Binckhorst in Den Haag wordt op dit moment hard gewerkt om het oude gebouw van de Koninklijke Luchtmacht om te toveren tot theatrale droomwereld voor IJS&VIS. Het Nationale Toneel duikt samen met theatergroep Firma MES in een niet eerder vertelde stadslegende over de twee bekendste ondernemers van Den Haag: Talamini (ijssalon Florencia) en Simonis (vishandels). Publiek loopt vanaf 13 september zelf door de vele kamers, gangen en ruimtes en beleeft zo een unieke voorstelling!

Talamini en Simonis, twee trotse families met passie voor hun vak, die lijnrecht tegenover elkaar staan. Het vuur laait op tijdens een familiefeest, als zoon Simonis en dochter Florencia oog in oog komen te staan. Een vonk slaat over. De jonge geliefden zetten een keten van gebeurtenissen in gang waardoor hun eigen levens én die van hun families op een onvoorstelbare manier uit balans worden gebracht.

IJS&VIS is een unieke locatietheater-ervaring, geïnspireerd op Romeo & Julia en de beide familiegeschiedenissen. We bezetten een compleet gebouw waar je vrij doorheen kunt lopen en je eigen route bepaalt, als in een droomwereld. Zoek je weg langs kleine kamertjes en smalle gangetjes, bakken vol ijs en tonnen vol paling en een dansvloer vol intriges. In IJS&VIS komen theater, live muziek en dans samen op een avond die je niet snel zult vergeten. De Firma MES-spelers worden geflankeerd door Nationale Toneel-acteurs Jaap Spijkers en Betty Schuurman.

IJS&VIS is een coproductie van Firma MES en het Nationale Toneel met Korzo. Andere partners zijn Theater aan het Spui, de Koninklijke Schouwburg en Rabarber. Alleen dit najaar exclusief in Den Haag!

Première: 16 & 17 september 2016
Speelperiode: 13 september t/m 15 oktober 2016
Locatie: Binckhorstlaan 135 Den Haag, voormalig kantoorgebouw van de Luchtmacht.
Gratis parkeren & 10 minuten fietsen vanaf stations Den Haag CS en Den Haag HS.
Kaartverkoop: ijsenvis.nl

Concept Firma MES Regie Thomas Schoots Choreografie Wubkje Kuindersma Spel Roos Eijmers, Daan van Dijsseldonk, Lindertje Mans, Kaspar Schellingerhout, Betty Schuurman, Jaap Spijkers e.a. Dans Thijs Hogenboom, Sammie Hermans, Rafael Paulino, Daniel Barkan
 Vormgeving Katrin Bombe, Bart Van Merode
 Kostuums Vita Mees Geluidsontwerp Kaspar Schellingerhout Lichtontwerp Wilfred Loopstra Dramaturgie Karim Ameur, Remco van Rijn Regie-assistentie Loek de Bakker

Deze voorstelling is helaas niet rolstoeltoegankelijk.