Het Nationale Theater presenteert bruisend zomerfestival Stadspaleis

01 JUNI 2017
Van 22 juni t/m 9 juli 2017 vindt er voor het eerst een zomerfestival plaats in de foyers van de Koninklijke Schouwburg. Een festival met theatrale en muzikale optredens van jonge theatermakers zoals Lindertje Mans (Firma MES) en Joep Hendrikx en Jos Nargy (Poezieboys). Daarnaast is een deel van het ensemble van Het Nationale Theater in unieke optredens te zien. Met de productie van dit festival doorbreekt Het Nationale Theater (voorheen het Nationale Toneel, NTjong, Koninklijke Schouwburg en Theater aan het Spui) het gegeven dat theaters in de zomer hun deuren sluiten en brengt het voor het eerst een theatraal zomerfestival naar de binnenstad van Den Haag.

Onder de noemer Stadspaleis brengt Het Nationale Theater voor het eerst een theatraal zomerfestival naar de binnenstad van Den Haag. “Met dit festival laten we de inwoners van Den Haag een hele andere kant van de Koninklijke Schouwburg zien. Je ziet try-outs van nieuwe Paradevoorstellingen, en ziet de gerenommeerde acteurs van ons ensemble op een hele andere manier performen. Daarnaast kun je heerlijk Haags-Indisch eten. In elk hoekje van de Schouwburg gebeurt wel wat, behalve in de grote zaal dit keer. De toegangsprijs houden we bewust laag. Ook in de zomer bruist Het Nationale Theater!” Aldus Cees Debets, directeur programmering van Het Nationale Theater.

Programma
Stadspaleis biedt elke avond een gevarieerd programma van korte voorstellingen, muziektheater en beeldende kunst. Afstudeerders van de Toneelacademie Maastricht maken Theatrale Performances, er zijn muziekoptredens van o.a. Daan Couzijn & Joeri Woudstra (Torus). Lindertje Mans (Firma MES) speelt samen met Joost Steltenpool haar Paradevoorstelling Marktplaatsmuziek en de Poezieboys try-outen hun Paradevoorstelling Ginsberg. Een aantal acteurs van Het Nationale Theater speelt De Mantel, een voorstelling die is voortgekomen uit inspiratie-avonden in Studio Paradijs (de kleine zaal in de nok van de Koninklijke Schouwburg). Willemijn Zevenhuijzen (In mijn hoofd ben ik een dun meisje, Het Schaap Veronica) maakt voor Theaterfestival Boulevard de voorstelling ASSHOLISM die zij tijdens het Stadspaleis voor het eerst zal spelen. Het ontwerperscollectief La Bolleur maakt een installatie die alle foyers visueel met elkaar verbindt. Kijk voor meer informatie op www.hnt.nl/paleis. De kaartverkoop is reeds gestart.

22 juni t/m 9 juli 2017
Kaarten: € 10,- per avond