Het Nationale Theater krijgt eigen Shakesbeer

Brouwerij Scheveningen brouwt Haags huisbier voor Het Nationale Theater

15 AUGUSTUS 2017
Het Nationale Theater schenkt vanaf aankomend seizoen gloednieuw huisbier. Brouwerij Scheveningen ontwikkelt een origineel biertje genaamd Shakesbeer, naar 's werelds grootste toneelschrijver William Shakespeare. Vanaf de première van 'Het verzamelde werk van William Shakespeare (ingekort)' is het biertje verkrijgbaar in de HNT theaters.

To beer or not to beer?
Een kruidig, blond biertje dat helemaal in het teken staat van Shakespeare; zo ziet het nieuwe huisbier eruit. Brouwerij Scheveningen brouwt exclusief voor Het Nationale Theater een Haags biertje voor de theaterliefhebber én de bierliefhebber. Het is voor het eerst dat Het Nationale Theater een eigen bier in huis haalt. Vanaf aankomend theaterseizoen zal Shakesbeer in zowel de Koninklijke Schouwburg als Theater aan het Spui worden verkocht.

Het verzamelde werk van William Shakespeare (ingekort)
Het huisbier ligt in lijn met de eerste première van Het Nationale Theater van seizoen 2017-2018: Het verzamelde werk van William Shakespeare (ingekort) in regie van Theu Boermans. In de voorstelling, die begin september in première gaat, komen al Shakespeares 37 klassiekers in een moordtempo voorbij. Het verzamelde werk van William Shakespeare (ingekort) is met 9 jaar de langstlopende komedie op West End. Deze eigen bewerking van de internationale hit met Jappe Claes, Vincent Linthorst en Bram Suijker is een must-see voor de theaterliefhebber! In de premièreweek wordt er naast de gebruikelijke bubbels dan ook geproost met Shakesbeer.

Het verzamelde werk van William Shakespeare (ingekort) is van 5 september 2017 t/m 21 januari 2018 te zien door heel het land. De premières zijn op 7, 8 en 9 september in de Koninklijke Schouwburg in Den Haag. Meer info & kaarten via hnt.nl/shakespeare

Brouwerij Scheveningen
Sinds 1996 brouwt Brouwerij Scheveningen haar bieren aan de haven van Scheveningen. De brouwerij begon in het toenmalige Brouwcafé, waar de gebrouwen bieren ook werden uitgeschonken. De smaken werden volwassener en de vraag steeds groter, waardoor de brouwerij verhuisde naar een groter pand net achter de haven. Het Brouwcafé werd verkocht en sinds begin 2015 is Brouwerij Scheveningen volop in bedrijf op deze nieuwe locatie.