Vooravond Prinsjesdag in Den Haag verzorgd door Hans Sibbel en Jeroen Smit

Koninklijke Schouwburg decor voor ‘lesje economie’

08 SEPTEMBER 2017, DEN HAAG
Cabaretier Hans Sibbel (Lebbis van Lebbis & Jansen) en journalist Jeroen Smit (o.a. auteur van De Prooi) beleven op de vooravond van Prinsjesdag op zaterdag 16 september de première van hun theatercollegereeks in Den Haag. In dit college gaan zij in op de vraag hoe wij de economie voor ons karretje kunnen spannen. Uiteraard zal het thema ‘Prinsjesdag’ op deze avond niet ontbreken. Kaarten (vanaf € 10,- ) voor het college zijn te koop via hnt.nl.

Het college
In dit ‘theatrale lesje economie’ gaat het tweetal uitleggen waarom de mensheid zich niet moet laten inpakken door banken, overheden, multinationals of het marktmechanisme. Het theatercollege is een beperkt aantal keer te zien en de voorstelling in de Koninklijke Schouwburg is de eerste van de serie. In het theatercollege zal het publiek een actieve rol spelen. Het publiek wordt gevraagd door middel van hun smartphone antwoord te geven op verschillende vragen over economische kwesties. Zo ontstaat er onder meer een beeld over het verschil in antwoorden tussen mannen en vrouwen in de zaal.

Hans Sibbel en Jeroen Smit
Hans Sibbel was ooit economiestudent, maar brak door als helft van het succesvolle cabaretduo Lebbis & Jansen. De laatste tien jaar staat hij vooral solo op het podium. Jeroen Smit studeerde bedrijfskunde en werkte onder meer voor Het Financiële Dagblad, het AD en Elsevier en hij schreef diverse boeken.